Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nastává doba mobilní?

30. 07. 2015 7:50:00
Co je to responzivní design internetových stránek a proč by každý obchodník, každá realitní kancelář a každý realitní makléř měli co nejdříve upravit svoje webové stránky?

To, že každý obchodník by měl mít své osobní webové stránky je nadmíru jasné a pro většinu úspěšných obchodníků v tomto oboru je to dnes už samozřejmost.

Ostatně podnikání bez webových stránek kde obchodníci i firmy prezentují sami sebe si ve většině oborů už nedovedeme představit. Je to jako kdyby obchodník dnes neměl mobilní telefon.

A mobilních telefonů a zařízení se týká i tento článek, nebo chcete-li, doporučení.

V poslední době vidím ještě větší potřebu nejen pro realitní kanceláře a realitní makléře, ale obecně pro všechny podnikatele a obchodníky, aby své webové stránky přizpůsobili pro mobilní zařízení. Říká se tomu "responzivní web design".

Pokud čte tento článek člověk technikou políbený nebo znalec oboru, je mu jasné, o čem je řeč. Pro ty z nás, co nevědí nebo na tom až tak dobře s technikou nejsou, vysvětlím velmi zjednodušeně a snad trochu správně.

Responzivní web design znamená, že se zobrazení webové stránky optimalizuje pro mobilní zařízení, tablety, notebooky a netbooky, tedy že dané webové stránky a jejich funkce budou vypadat uživatelsky správně, dobře a příjemně na všech typech zařízení.

Proč je důležité mít responzivní web?

Stále se zvětšující rozměry displejů mobilních chytrých telefonů, používání tabletů, minitabletů atp. znamenají i vetší počet uživatelů, kteří telefon používají k surfování na internetu.

V lednu 2015, kdy v České republice bylo více než 4 miliony mobilních telefonů, ve kterých běží mobilní internet, přišla společnost Google s informací, že jedna pětina, nebo-li dvacet procent veškerého vyhledávání na Google, jde přes mobilní zařízení. To je obrovské číslo podle mého názoru.

V únoru 2015 Google pokračoval oficiální informací, že od dubna 2015 bude významně upřednostňovat ve vyhledávání z mobilních zařízení internetové stránky mající právěresponzivní web design.

Jinými slovy si i Google uvědomuje, že lidé čím dál častěji surfují na mobilním zařízení a chce tedy prohlížení webu svým uživatelům ještě více zjednodušit a zpříjemnit, a proto podporuje ve vyhledávání z mobilních zařízení responzivní internetové stránky.

Co nám responzivní web přinese?

Může to pro vás být konkurenční výhoda? Ze začátku určitě. Jakmile potenciální klient hledá informace, které máte na svém webu vy a třicet vašich konkurentů, Google upřednostní ve vyhledávání toho, kdo bude mít responzivní design svých webových stránek.

Hlavní výhodu spatřuju ale v tom, že se vašim stávajícím nebo potenciálním klientům vaše stránka zobrazí uživatelsky příjemně, v proporcích, které jsou čitelné a vaše informace se tak přirozeným způsobem dostane tam, kam má. Do hlavy zákazníka.

Pokud si nejste jisti, zda je váš web responzivní, můžete to vyzkoušet samozřejmě tak, že na svém chytrém telefonu nebo tabletu svůj web otevřete, nebo využijete nástroj od Google, který je pro to přímo určený. Zadejte do Google vyhledávače "webmaster tool mobile friendly" a najde vám to tento nástroj. Pak už jen vložíte adresu webové stránky do okna k tomu určeného.

Kdo mobilní zařízení pro surfování používá?

Nejčastěji to jsou lidé mezi 25ti až 35ti lety. Tedy lidé v produktivním mladším věku, kteří spadají do jedné z cílových skupin, alespoň jedné z mých cílových skupin určitě. Dá se tedy logicky předpokládat, že uživatelé surfující přes mobilní zařízení budou s postupem doby stárnout, jak bude plynout čas.

Připravte tedy svůj web, abyste vašim zákazníkům předali drahocenné informace tak, jak se sluší a patří ve třetím tisíciletí. Jinak totiž riskujete, že vám utečou tam, kde se tyto informace dozví příjemněji. A víme všichni dobře, že získat zpět ztraceného klienta je sakra těžší než ho ztratit. Proto je možná zbytečné riskovat ztrátu klienta a web upravit.

Pamatujme, že chytrý telefon s internetem má už téměř polovina Čechů. Telefon s internetem nosí stále u sebe a ve volném čase při cestování do práce, do školy nebo domů všichni surfují. Bude dobré, když najdou i nás a naše informace, které jsou k tomu určené.

Pokud se vám článek líbil, dejte mu LIKE a budu také rád za jakýkoliv váš komentář níže.

Autor: Michal Souček | čtvrtek 30.7.2015 7:50 | karma článku: 4.64 | přečteno: 272x

Další články blogera

Michal Souček

7 mýtů o prodeji nemovitostí, které prostě musíte znát

Mezi veřejností bohužel koluje několik mýtů ohledně prodeje nemovitostí a realitních makléřů. Vím, že jsou názory veřejnosti různé a je to tak správně. V článku vycházím ze své zkušenosti s desítkami úspěšně prodaných nemovitostí.

11.2.2016 v 8:00 | Karma článku: 9.86 | Přečteno: 753 | Diskuse

Michal Souček

Legislatíva je prevít, aneb 3 zásadní změny v realitním světě v roce 2016

V České republice je nás několik milionů. A několik milionů je i nás vlastníků nemovitých věcí. Už od prvního dne letošního roku se nás týkají některé legislativní změny v realitním světě. Zde jsou 3 zásadní.

6.1.2016 v 7:59 | Karma článku: 10.04 | Přečteno: 512 | Diskuse

Michal Souček

Jak se nenechat ulovit realitním makléřem

K prodeji nemovitosti je potřeba znát dostatek informací. Podívejme se na to, jak prodej nemovitosti v současné době probíhá z pohledu vlastníka “samoprodejce” a z pohledu vlastníka prodávajícího s pomocí realitního makléře.

4.1.2016 v 15:21 | Karma článku: 8.59 | Přečteno: 909 | Diskuse

Michal Souček

Může obchodník vypadat v každé situaci jako profík?

Může, pokud dodrží postupy, které bude dodržovat. Není nic horšího než obchodník neznající odpověď na jakoukoliv otázku klienta.

4.8.2015 v 7:50 | Karma článku: 7.98 | Přečteno: 237 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Jana Plamínková

Město v pasti

Developeři často lamentují, že jim trvá výstavba bytů, kanceláří či jiných akcí až 10 let. Novináři píší o tom, jak je to hrozné a jak se to musí změnit. My politici na pražské radnici jsme ale terčem kritiky, že stavíme pomalu.

20.7.2017 v 22:22 | Karma článku: 11.20 | Přečteno: 406 | Diskuse

Antonín Šimek

Kamiony na Praze-východ? Poděkujte ANO

Pražští radní v úterý schválili zákaz vjezdu kamionům na území hlavního města. Tato na první pohled nezáživná informace ale bude mít strašlivé důsledky pro všechny, kteří žijí v obcích na východ od Prahy.

19.7.2017 v 11:20 | Karma článku: 26.71 | Přečteno: 1009 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

V naší zemi lidské zrůdy nechceme!

Zhlédla jsem video. Je to úplně jiný pocit než se dívat na krvák plný potoků umělé krve a rafinovaně děsivých kolagenových masek. Jsem šokovaná, otřesená, zhnusená. Viděla jsem totiž realitu.

18.7.2017 v 16:39 | Karma článku: 45.44 | Přečteno: 3892 | Diskuse

Jan Paroubek

Negativní zkušenosti s některými zaměstnanci Záchranné služby a Záchytné stanice v Praze.

ZKUŠENOST DRUHÁ - aneb kde skončily mé snahy pomoci lidem, kteří potřebovali okamžitou pomoc zdravotnických profesionálů. Totálně v ...

3.7.2017 v 15:44 | Karma článku: 20.00 | Přečteno: 2440 |

Jakub Moravec

V dešti umřeme žízní…

Již několik hodin prší a minimálně tady, kolem Radotína, to má dnes již standardní průběh. Proudy vody se proženou krajinou, vesnicemi a sklepy, aby zítra či pozítří byla krajina opět vyprahlá a suchá.

29.6.2017 v 12:26 | Karma článku: 39.58 | Přečteno: 3310 | Diskuse
Počet článků 6 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 475

Svět se mění rychleji, než si všichni myslíme.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.